fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar

Groep 3/4

Klik op het pijltje rechts om de inhoud te lezen.

De kinderen van groep 3 en 4 krijgen op maandag tot en met woensdagmorgen les van juf Janine Gevers. Op donderdag en vrijdagmorgen krijgt de groep les van juf Mariëlle Kwakernaat. Op maandagmorgen beginnen we de week met een gesprek over het weekend. Op dinsdag heeft groep 3 elke week een verhaal over de familie Stapel. Dit verhaal is wekelijks de inleiding voor het Godsdienst thema van die week. Op donderdag en vrijdag worden er verhalen uit de Bijbel voorgelezen en zingen we een aantal liederen.

In groep 3/4 wordt hard gewerkt. De vakken rekenen en taal komen elke dag aan bod.
Spelling doen we minimaal 4x per week. Groep 4 krijgt 3x per week technisch lezen en 1x in de week begrijpend lezen via de methode Nieuwsbegrip XL.
In de middagen staan er vaak andere vakken op het rooster, zoals: handvaardigheid, muziek en Engels. 

In onze groep maken we regelmatig gebruik van de chromebooks. Iedere leerling heeft een eigen chromebook en hierop kunnen de leerlingen zelfstandig oefenen met de aangeboden leerstof. Dit doen we via Pluspunt, Zoem, Taalblobs, Junior Einstein en Squla.

Taal in groep 3:
We werken in groep 3 met de nieuwste methode van Veilig Leren Lezen. Deze methode komt volledig tegemoet aan de eisen die gesteld worden in het moderne taal – en leesonderwijs in groep 3. Samen met Zoem en zijn vriendjes gaan de kinderen op leesavontuur. Het stap voor stap werken aan leesvaardigheid legt een stevige basis voor de leesmotivatie. Ook het toneellezen en bewegend leren helpen hieraan mee. De kinderen kunnen ‘snuffelen’ en verdiepen op eigen niveau. Zo leren de kinderen van en met elkaar.

Taal in groep 4:
Tijdens Taal en Spelling maken we gebruik van de nieuwe methode Staal 2. Staal 2 prikkelt, motiveert en verrijkt. De kinderen werken aan tekstbegrip en door de bewezen spellingmethodiek leren de kinderen steeds beter spellen. 

Rekenen in groep 3/4:
Tijdens het rekenen maken we gebruik van de methode Pluspunt. In elke les werken we aan één doel. Pluspunt heeft gele en blauwe opdrachten. Bij de gele opdrachten leggen de leerkrachten het nieuwe doel uit en oefenen de kinderen samen. Bij de blauwe opdrachten werken de kinderen zelfstandig verder aan het doel. Elke 5de en 10de les is een herhalingsles. De kinderen maken dan sommen die ze die week hebben geleerd en wordt er gekeken of de doelen worden beheerst. De zwakke rekenaars krijgen verlengde instructie. Voor de snelle rekenaars is er extra uitdaging en wordt er gewerkt in een ‘sprinter'. Naast dit alles kunnen de kinderen op de chromebook ook werken met het rekenprogramma behorende bij de methode.

Naast al het leren, neemt ook de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen een grote plek in binnen onze groep. We proberen met elkaar een sfeer te scheppen waarin iedereen zich veilig kan voelen en zichzelf mag en durft te zijn. Voor een positieve persoonlijke ontwikkeling van kinderen maken we wekelijks gebruik van een methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling: 'Kwink'.

Elke dinsdag krijgt groep 3/4 gymles van een vakdocent en op donderdagmiddag van meester Mitch. Op vrijdag heeft de groep om de week muziekles van een vakdocent.