fix bar

Veiligheidsplan

Een veilige schoolomgeving verhoogt de leer- en werkprestaties. Naast de feitelijke onveiligheid en incidenten speelt ook de beleving van veiligheid op scholen een rol: leerlingen en medewerkers moeten zich in en om school veilig voelen.

Het voorliggende veiligheidsplan is opgesteld in het kader van de “Wet Veiligheid op school”.
De wet heeft tot doel het pesten aan te pakken en de veiligheid voor leerlingen op school te vergroten. De wet schrijft voor dat het bevoegd gezag in ieder geval:
- een sociaal veiligheidsbeleid moet uitvoeren,
- een aanspreekpunt moet hebben waar leerlingen en ouders pesten moeten kunnen melden,
- een coördinator pestbeleid moet benoemen,
- de beleving van veiligheid en het welzijn van hun leerlingen moet volgen.
Het  plan beschrijft de sociale veiligheid binnen CSG De Waard en op onze school en gaat daarin verder dan alleen de veiligheid van leerlingen omdat wij van mening zijn dat de veiligheid van alle betrokkenen op de school gewaarborgd moet zijn. Daarnaast bevat het ook de relevante protocollen.

U kunt het veiligheidsplan van CSG De Waard/CBS De Weerklank opeenen en lezen via het onderliggende PDF - document.

2024-05-231757.2024 Veiligheidsplan CSG De Waard-CBS De Weerklank.pdf