Visie op leren

Visie op leren en (leren) organiseren:

Een onderwijsvisie kun je zelf ontwikkelen. Ook zijn er bestaande visies die je kunt aanpassen. Enkele bestaande visies zijn: Vrijeschool, Montessori, Dalton, Freinet, Jenaplan, of ervaringsgericht onderwijs. Het belangrijkste is dat je onderwijsvisie onderbouwd is op grond van bewuste keuzes.

Onze visie op leren kunt u lezen in het PDF - document.
2 uitgangspunten van onze visie op leren zijn:

* Om tot bijzonder goed onderwijs te komen is het hebben van positief welbevinden en goede relaties essentieel.
Relaties tussen leerlingen onderling, maar ook tussen leerkracht en leerling. Wanneer leerlingen zich goed voelen, komen zij beter tot leren.

* De Weerklank ziet kennisoverdracht als de hoofdtaak van het onderwijs. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat kennis altijd vooraf moet gaan aan vaardigheden. Het bezit van kennis is voorwaarde voor het op goede wijze ontwikkelen van vaardigheden en attitudes.

2024-05-231909._visie op leren Weerklank.pdf